søndag, oktober 26, 2008

Lettstrikket skjerf eller sjal.


Sjal med 49 masker.








Skjerf med 31 masker.
Nå er jeg snart ferdig med et skjerf jeg begynte med før sommeren.
Skjerfet er strikket i et slags puddelgarn som jeg ikke husker navnet på. Garnet er kjøpet på Ulla Garn i Drammen. Har sett noen andre bloggere reklamere om dette garnet, men husker ikke hvem.

Oppskrift:

legg opp 31 masker på pinner 9/10
strikk første maske rett, et kast og to masker rett sammen
Strikkes slik frem og tilbake til ønsket lengde.

Skjerfet trenger kun et nøste, men til det lilla sjalet trenger du 2 nøster og legger opp 49 masker. Dette har jeg brukt utrolig mye. Nå skal jeg ut i det fine høstværet her østpå.
God søndag.



2 kommentarer:

Hjerterom sa...

Fint skjerf du har strikket,så godt og varmt ut..Å det er noe vi trenger nå,kalt ute...Helga gikk så alt for fort...
Siw

lavendel mio sa...

Kjempekoselig hos deg.Masse tips ser jeg.Jeg er ny i denne bloggverden også,men no begynner jeg så smått å få til dette med bilde og tekst.Har vert mye brøving og feiling. Du må ha en flott søndagskveld.