torsdag, desember 18, 2008

Sjokoladekake.

Her kommer en oppskrift på sjokolade skuffkake som er veeeldig godt likt på alle bursdager her.
Oppskriften kommer fra Liv på Averøy og er som følger:

5 egg
5 dl sukker -stivpiskes
250 gr sm margarin
2,5 dl melk
6,5 dl hv.mel
2 ss kakao
2 ts vaniljesukker
3 ts bakepulver.

Du tilsetter vekselsvis tørt og vått. Jeg tar alltid margarinen til slutt.
Stekes på 175 gr i 30 min.

Fyll:
4 ss sm.smør
5 ss kaffe (vann)
1 ss kakao (eller oboy)
3 ts vaniljesukker
300 gr. melis

Ha alt i en kjele og varm forsiktig opp. Når smøret er smeltet begynner du og røre.
Ikke la det bli for varmt, for da skiller det seg.
Lykke til : >

4 kommentarer:

iden sa...

Bare koselig med litt reklame:) Så kjekt at du likte teposen!! Syns den ble ganske sjarmerende!!

God helg til deg!!!

lavendel mio sa...

Hei! Dinna såg go ut,har skrevet den opp:)Firåringen har bursdag 1 februar og da går det slag i slag.
Nå står julebrøda i ovnen.Så er det risbollene og delfiakaken som står for tur,det må vi ha sier ungene og da gjer ho mor det:)Ellers så kom gemalen heim fra sjøen i går, så nå skal han få vaske hus og det har han ikke noe i mot heldigvis:)
Go helg og kose deg:)

Hjerterom sa...

Hei :)
Har vel feiret vel overstått gebursdag du nå :)
Så god ut den kaka ja :) skrev ned oppskrifta jeg...
Tok meg en liten bloggepause nå,sliten..Mye å gjøre overalt...
Men slik er det før jul da,vinne over mest mulig..

God helg da :)

Siw

Hjerterom sa...

Hei :)
Har vel feiret vel overstått gebursdag du nå :)
Så god ut den kaka ja :) skrev ned oppskrifta jeg...
Tok meg en liten bloggepause nå,sliten..Mye å gjøre overalt...
Men slik er det før jul da,vinne over mest mulig..

God helg da :)

Siw