lørdag, februar 07, 2009

Mitt gamle kjøkkenbord.

Dette gamle bordet har jeg fått av min farmor. Litt usikkert hvor gammelt det er, men antar at de fikk det når de giftet seg for ca 75 år siden. Da jeg fant det i kjelleren i Bjerkebo på Averøy var det mange lag maling med mosegrønt ytterst. Faren min kunne ikke skjønne hva i all verden jeg skulle med det, men tror nok han synes det er kjekt at mors gamle bord blir brukt den dag i dag. Når ungene var små var det upraktisk å bruke så da var det noen år på loftet før jeg igjen fikk brukt det når vi pusset opp kjøkkenet for et par år siden.Bordplaten er ikke helt rett lenger, men har ser den skjevere ut enn i virkeligheten. Er nok lyset som skinner inn. Må gjerne ha et underlag under når lekser blir gjort her : )

I skuffen under har min far en gang skrevet navnet sitt <3


Da setter vi oss ned og spiser litt brunsj før vi skal på garasjetaket og måke vekk en del snø. Det snør her i dag også og best å få av snøen hvis det skulle komme mildvær og gjøre den tung og våt. Så er det så godt trim! Har vært litt for lite av det her i gården etter jul.

Green Gate tea'en på bildet er veldig god.

Da jeg fikk bestilling i posten fra Hjerterom på Averøy fikk jeg et morsdagshjerte i
ekstra gave. Tusen takk. Det var søtt.
Med dette ønsker jeg dere en riktig god lørdag og masse kos på morsdagen i morgen.





7 kommentarer:

christinasinteriør sa...

Heia Britt Eva! Takk for kos kommentar!
Jeg koste meg masse med damene fra Averøya. Gleder meg veldig til tunnelen da for de må jo dra litt før 00.00 for å rekke jernbåten!
Nydelig gamlet bord, det er ett godt minne!!
Deilig dekket bord!
Kos deg med sne måking!
Klem fra Frei!

Hjerterom sa...

Oi,for et nydelig bord!!
Så kos at det er et fra familien din da:)
Liker så godt sånne gamle bord...

Så koselig du har dekket på da!
Fine kopper og fat.

Snømåkking hørtes ikke koselig ut ;)Tungt arbeid..

Ha en fin morsdag i morgen da :)

Klems

lavendel mio sa...

Et sikkelig klenodium du her der.Jeg smelter helt når jeg ser slike bord:)Og for et søtt hjerte du fikk med Hjerterom.
Nydelig dekket bord:)
Ha en kjempe fin MORSDAG:))

Hjerterom sa...

Grattis med morsdagen:)
Har spist deilig frokost nå,koselig :)
Her skal mannen i huset ha med lillegutt på Tusten,han er blitt såå flink på slalom!
Men jeg holder meg unna slikt,tørr ikke..

Ha en koselig skitur da.

Klems

lavendel mio sa...

Gratulere med morsdagen:))
Heldig du som får gå på ski:)
Men nå ser det ut som snøen kommer hit også,så kanskje vi får brøvd skiene i år også...
Men vil nå helst ha VÅÅÅÅR no da:)

Ha en fin søndag:)

christinasinteriør sa...

Oi er de på øya ja! Koselig!
Sprek du er da, jeg har vært hos svigers på sunndal og spist jeg bare....

Ha ei nydelig uke Britt Eva!!
Klem!

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Vilket vackert gammalt bord.
Kram Lotta