mandag, april 06, 2009

Hvaler del 1

Etter en dagstur til Hvaler er vi hjemme igjen for å jobbe litt. Her ser dere noen bilder jeg rakk å ta i går før vi pekte nesen hjem igjen. En finner mye rart langs strendene og svaberg etter vinteres høyvann og blåst. Her er noen av fangstene som er stilt opp i utepeisen.
Tempraturen viste 13 +, men det blåste en del så noe soling ble det ikke. Denne fisken er kjøpt av en lokal hobbymaler.

Masse, masse blåskjell på stranda. Senere i uka skal vi plukke lit skjell - for vi har jo ingen fra før av he-he. De blåskjellene som er vasket ned av sand og vind er de fineste synes jeg.


Disse vet jeg ikke hva heter, men det var vårtegnet jeg fant rundt hytta, utenom at all snøen var borte da. Jeg driver og slår litt varmt vann på snøen utenfor kjøkkenet her - for å få frem det blå utemøblementet vårt :)



Litt av utsikten på nedsiden av hytta vår. Her ser du en gammel liten hytte som ligger på stranden.





Bestefar forklarer hvordan kompasset virker til minsten som følger godt med.

På lørdag ble det en liten Oslotur på oss også. Iom at han på 9 var med så fikk ikke jeg gått innom så mange butikker, men fikk knipset denne søte lille butikken med så mange fine blomster og litt lykter og stæsj.



Nydelige pioner - gjett om det skal bli deilig med sommer.
Ha en fortsatt fin påske.






2 kommentarer:

liven sa...

Flotte bilder hos deg:o)
Får meg til å lengte mot sommer!!
Håper på å tilbringe litt tid ved sjøen i påsken.....men da er det jo best med fint vær.....så vi får bare vente og se!!

Ha en fin dag:o)

Kine Karlsen sa...

det heter tak løk:)