lørdag, april 25, 2009

Pyslerier i solvarmen.

I forrige innlegg tok jeg frem hekleteppet fra i fjor-men etter en titt på bestemorsruter rundt om hos bloggerne har jeg begynt på et nytt med større ruter og dusere farger. De andre lager jeg en pute av eller noe. Jeg har valgt et bomullsgarn hvor jeg bruker heklenål nr. 3,5 og da blir rutene passe store og raske å hekle.
Hadde symøte denne uken og kjøpte ny urne på spisebordet med en hvit margerit og en eføy som jeg delte slik at det ble litt blader på begge sider. Nå mangler bare noen lysestaker som kan stå i stil. Jeg har vært på et Casa party - pr. tlf. - på torsdag og bestilt noen høye telysestaker som venninnen i andre enden mente kunne passe til min stil : ) he-he.

Nå er endelig kosegenseren min ferdig. Den er strikket i et Dalegarn hvor det er 50/50 bomull/ ull. Utrolig mykt og deilig å strikke med og godt og ha på seg.
Smykket har jeg kjøpt på Accesories (usikker på skrivemåten) og med alle fargene gir det liv til et enkelt antrekk.

Mine pelargoniaer har begynt å blomstre igjen - utrolig. De har ikke fått mye stell i løpet av sin vinter i kjelleren her, men det er gøy at de kommer igjen år etter år. Skal ut og kjøpe noen flere og har fått en del tips rundt hos bloggerne på navn og typer som jeg skal ut og finne.
Nå må jeg tilbake til solstolen og tekoppen på hverandaen - Ha en riktig fin helg.



10 kommentarer:

Jannicke sa...

Tusen takk for koselig hilsen,
må si det samme til deg : Koselig blogg, med mange fibe bilder! Likte også godt headeren din!
Mine pelargonum er også begynt å blomstre igjen... Veldig kjekt :o)

God søndag! J.

liven sa...

Nydelige hekleruter du lager!!
er begynt å strikke et teppe jeg.....siden jeg ikke kan hekle:o)
Kanskje jeg må lære meg dette siden!
Så flotte pelargonium.....de er så nydelige og utrolig takknemlige planter!!
Litt pusling med de og du blir belønnet med de flotteste blomster:o)

Ha en fortsatt fin søndag og kos deg i solen:o)

Magny sa...

mange flotte bilder,- falt pladask for bestemorsrutene dine....
god klem, magny

Hjerterom sa...

Så nydelige teppe,elsket de fargene dine altså !
Fin genser å ,flink du er:)
Har kjøpt meg Dronning Ingrid jeg,likte så godt den fargen..Men den var dobbelt så dyr som de andre...

ha en fortsatt kos søndag.

klem Siw

Hjerterom sa...

Hei
Det er små brikker,fine å legge i en brødkurv eller noe :)

Hjerterom sa...

Det kan jeg vettu :)
Holder åpent da jeg vøttu( har ingen andre planer enda jaffal)
Det er bare å plinge på meg det...samme ka tid :)

Katrine sa...

Så fin blogg,mamma!

lavendel mio sa...

Lekkert teppe du holder på med!!
Og de pelargoniene er så fine, har dilla på slike:)
Ha ei nydelig uke:)

Anonym sa...

Hei og hå her kommer en kommentar i fra averø'n. Hva er det du skal lage av de lappene da Britt Eva? Teppe, puter,veske eller hva? Du er flink med hendene dine du Britt Eva. Ina bare ler av meg for det er første gangen jeg sender en kommentar. Kanskje jeg treffer deg i sommer når du kommer hit på ferie. Klem fra Liv Q, Grønmyra.

Hjerterom sa...

Heisann..
Ikke alltid det passer for alle alt :)
Du er i allefall hjeltelig velkommen når det måtte være! :)
For en hærlig dag i dag :))))

Ha en fortsatt fin kveld.

Klems