torsdag, mai 14, 2009

Det kommer seg...

Se.. det begynner å gro i bedet mitt ved inngangen til oss. Her blir det masse fine blomster tett i tett. Gleder meg til å vise når det står i full blomst.
Jeg har masse tusenfryd i bed og i gresset utenfor. De sprer seg noe sinnsykt, så jeg har samlet noen i en krukke i trappen opp til terrassen på stuesiden. Bak ser du roser og lavendel som begynner å spire. Jeg delt lavendelene og er spent på om de kommer seg.

Her lurer vi på om vi skal sette et fremtidig lysthus isteden for epletreet. Eplene er ikke spesielt fine så det er greit å ofre det.


Her tenkte jeg i første omgang at jeg skulle ha en levegg ved hushjørnet med en platting og en sittegruppe. Ikke noe vakkert syn nå, men vi har gammel mur som må dreneres så når det er klart, tenke jeg (med hjelp av gubben he-he) å lage til en plass her til ungdommen. De vil jo helst sitte uforstyrret - liker jo å ha de i nærheten ;))


Dette kunne kanskje være noe? Ikke så glad i disse typen møbler - liker litt mer sittekomfort, men det ser utrolig koselig ut.
Det er eksamenstid i huset og snart danse oppvisning i Drammens Teater så det blir lite tid til nye spennende ting på bloggen. Får håpe det blir mer tid til uka. Har planer om litt sying av uteputer og lignende. Håper også jeg kan plante ut mine pelargoniar. Avleggerne klarer seg overraskende bra. Ønsker deg en fin helg og 17. mai feiring.




3 kommentarer:

liven sa...

Her hos deg kommer det til å bli så fint:o)
et lysthus høres jo helt fantastisk ut:o) synest det er såå koselig og heldig er du som har det flatt på eiendommen din!!
Her er det nemlig ikke nok flate til noe sånt!!
Kjekt med planer...og deilig å nyte fine vårdager:o9

Ha en flott fredag:o)

Christinas låvebutikk sa...

Kommer til å bli fint!! Sånt bdd vil jeg å ha!
Ha en god natt!

Hjerterom sa...

God kveld :)
Så fint bed du har,kan tenke meg at det er bærre lækkert når det blomstrer ;)

Blir fint med et lysthus der ja!
Koselig ute med deg!

Ha en fortsatt fin kveld.

Klem siw