søndag, mai 31, 2009

Rabarbra.

Nå har vi det godt på østlandet med masse sol og varme. Har kost meg i sola med Menn hater kvinner og bakt en rabarbrapai. Enkelt og greit en paideig, hvor du fyller med rabarbra biter, litt sukker og potetmel (for å ta opp litt av fukten). I ovnen i 20 min og du har en god kake med is eller krem til. Bildet over er en annen oppskrift som jeg fant her. Den skal prøves.



Rabarbra suppe skal vist også være godt. Har funnet en oppskrift på klikk.no som Wenche har laget. Den finner du her. Det har jeg ikke prøvd meg på men de som har sier det er veldig godt.

Nå skal jeg gyve løs på blomsterbeddene - kommet lit ugress der i varmen ; )

Ha en fortsatt fin pinse.






2 kommentarer:

Hjerterom sa...

Hei Britt Eva :)
Takk for fine ord..
Det er helt uvirkelig for meg også...
Får bare tenke positivt!

Så koselig uteplassen din er da:)
Håper du får brukt den MASSE!!
Har kost oss ute i dag vi å,hærlig :)
Vært med mamma og grillet,åå så godt det var:)

Rabarbra suppe/grøt synes jeg er kjempegodt:)
Tror faktisk det gror noen her i skogholtet også,får sanke inn noen :)

Ha en fortsatt fin kveld ..

Klem Siw

Christinas låvebutikk sa...

Heisann Britt Eva!
Nam nam! Rabarbra er godt!!
Misunner dere varmen dere har, har ikke vært så veldig varmt her egentlig! Men fint vær har det vært!
Kommer dere hit på nordmøre? Så koselig da! Velkommen skal du være! Mye nytt her nå! Pakket opp en palle på fredag og mere kommer
( Hjelp!)
Hehe!
Ha ei fin pinse videre!!