tirsdag, juli 21, 2009

Gangen + mer hekling.

I dag fikk jeg lyst å vise dere gangen min etter at jeg fant frem en gammel mel eller saltkar fra oldemors tid. Den har vært i bruk tidligere hos meg, men har stått på loftet i mange år nå.




Jeg er glad jeg har god plass til å mellomlagre ting når en blir lei av de - så kan de tas frem igjen. En artig plante jeg fikk av svigers på bursdagen har fått plass oppi.


Svarthvitt bildene er dattera, mamman min og meg. Hjertene er fra Hjerterom og selvproduksjon.



Skulle ha sydd meg slike stolputer, men fant ut at det var like greit å kjøpe de. Dette er fra Hjerterom - må nok ha noen flere etterhvert Siw :)





I hekleboken min som jeg viste i forrige innlegg fant jeg dette capet som kan være praktisk over tynne sommerplagg om kvelden.




Det er brukt kun 3 nøster kitten mohair så den lurer jeg på om jeg skal hekle i tillegg til mine ruter på bestemorteppet mitt. Må ha litt avveksling når en blir lei av ruter.

Synes igrunnen jeg har kommet langt - selv om
det er mye igjen.
Hei så lenge.




9 kommentarer:

Eva Cathrin sa...

Så flittig du har vært...det går tregere med heklingen her på Pekalien...men det blir vel novemberkvelder snart...
stor regnværsklem

Hulda sa...

Så fint i gangen! Lyst og landlig. Flott saltkar. Kan brukes til mye det.

Venke Hoset Ohrvik sa...

Så koseligt det ble i gangen.Capet var fint ja,skulle hekla det ferdig til du skal på tur.Teppet "vårt"ble kjempefint.På september turen din må du lære meg å hekle det fint sammen.Klem fra Venke

Britt Eva sa...

Selvfølgelig skal jeg hjelpe deg og hekle sammen når vi skal i ditt 40 års lag i september. Men først kan det vel hende vi ses her.
Be

torleif ann karin sa...

Fin gang du har, og det salt/melkaret var jo alle tiders da. Greit og pakke vekk, for å så ta frem igjen. Vi blir jo lei av det samme hele tiden.

Må si du gir meg inspirasjon til hekling. Det er igrunn mange år siden jeg her heklet aktivt...
Men kan mere om hekling enn strikking, så får se om jeg finner på noe til høsten.

Klem ann<3

liven sa...

Så koselig du har det i gangen din!!
fine detaljer:o)
Nå har jeg lyst å lære å hekle.....en venninne har lovet meg et kurs i høst:o) Dette sjalet var jo skjønt!!
Ha en fin dag:o)

Hjerterom sa...

Hei :)
Så koselig det er i gangen din :)
Liker så godt det bordet !
Artig med det saltkaret,ble fint med blomster i :)

Skikkelig kommet igang med hekling nå ser jeg ;)
Mange prosjekt på gang,men det er bra ;)
Er så herlige farger på det pleddet ditt :)
Sjalet var nydelig!

Ha en fortsatt fin sommer .

Sommerklem Siw
(Formen er fin,er heldig!)

edda sa...

Det teppet var bare helt nydelig.....må lære meg og hekle slike lapper:)
edda

Anonym sa...

geotorelxz credit companies
debt consolidation companies
consolidating credit card debt