søndag, september 27, 2009

Litt mose lyng og lys.

Her på østlandet har høstferien begynt og vi har vært ute litt i skog og mark.



Da har jeg endelig fått vært og plukket litt mose, kongler, kvister med bær o.l. for å lage et par dekorasjoner. Lurer på om de ikke skal få stå ute i natt hvis jeg har fått med meg noen sovende små kryp. Vil jo ikke ha de inne. Trauet er gammelt og mått spist. Har stått litt her og der uten at jeg har vist hva jeg skulle gjøre med det. Det er veldig stygt under så jeg vurderer å pusse litt og male det. Hva synes dere?





Her er noen stemningsbilder fra stuen i går kveld. Zinkhjertene har jeg kjøpt hos Siws Hjerterom - de kan pynte opp på flere måter, men her på mine rustike potter med rosa roser.



Det var et flott lys over kollen i går - dere ser kanskje litt av det. Det har vært et fantastisk flott vær her i helgen med deilig varme og sol. Nå blir jeg snart hentet - skal på kino og se Jenta som lekte med ilden. Ha en riktig fin søndagskveld.




12 kommentarer:

Villmarkstausa sa...

Det ble fint med lyng, du har det hyggelig;-)
God søndag...

Hagemor sa...

flott, ikke male nei...da er det ingen angremulighet:))
ha ei fin uke:))

A-mora sa...

Så flott dekorasjon. jeg har malt trauvet mitt hvit. Et strøk, brukte svamp og malte med så det ser litt slitt ut.
For en koselig blogg. jeg legger deg til på rollen min.

Ha en fin kveld

Lyst på livet sa...

Syns du skal beholde trauet som der jeg :-) Vakkert!

Klem

Tiril sa...

Så flott med det trauet med mose i , slikt har jeg ønsket meg uten og ha funnet det rette.

The house on the Island sa...

Tror det er første gang jeg legger igjen kommentar hos deg jeg... Trauet var utrolig flott og kreativt dekorert - ble inspirert ja. Skikkelig koselig høststemning i stua. Vibeke :-)

Tee of Dragonfly Cottage sa...

Mose er en av mine favoritter.... samler mose hele tiden så jeg har nok her og der i huset :)
Vakre dekorasjoner du laget!!! :)

Jeg ville nok ikke malt trauet... syns det så fint ut som det er :)

Solveig sa...

Så flott dette var! Skikkelig høstkos hos deg! Synes ideen med trauet var veldig god og jeg tror nok ikke jeg ville ha malt dette trauet. Jeg liker så godt når man blander det fine og det røffe. Fine ting kan man kjøpe på butikken, men det røffe kan være vanskeligere å finne-i allefall hvis det skal ha gammel patina:o)
Så fin og koselig blogg du har!
Ha en fin uke.
Klem fra Solveig

Cosmos sa...

Så flink og kreativ du er..
Moro med litt inspirasjon

The Créme House sa...

heldige du som har et så fint trau! Du har pyntet det vakkert med lyng og lys, synes jeg! Klem fra Gro

Hjerterom sa...

Hei :)
Så koselig med det trauet :)
Har et sånt jeg å,er usikker på om jeg skal male det....
Er jo akkurat godt i gang med kosten å,men er så usikker...
Hadde tenkt å sette ned litt løk i dag,men det ble med tanken bare :))

Ha en fortsatt fin kveld.

Klem Siw

OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

Flott tid vi går i møte og så koselig med mose,kvist og litt kvast.Jeg hadde vel malt mitt jeg også,men det er smak og behag.:) Ha en fin helg...