søndag, oktober 18, 2009

Helgemodus.

Hei igjen. Her har det vært deilig høstvær i hele helgen. Utemøbler o.l. blir ryddet inn for vinteren. Sønnen i huset elsker kaken på bildet over - Drømmerull. Oppskriften er fra min farmor og det er en utrolig god kake. Kake nr. 2 står i ovnen, men den skal få en tur i fryseren. Godt å ha litt hvis en skulle få besøk en dag.
Oppskriften på kaken er: 3 egg, 1 eggehvite, 1,5 dl sukker= doses. Sikt i 50 gr. potetmel, 2 ts bakepulver+ 2 ss kakao. I en langpanne midt i ovnen på 200 gr i 12 min. Så må du ta et bakepapir og strø med sukker og velve den ferdige stekte kaken over. La formen ligge over kaken til den er kald.
Fyll: 100 gr. mykt smør+125 gr. melis= røres hvit. Ha i 2 ts vaniljesukker og eggeplommen. Smør utover kaken, rull den sammen og putt den litt i kjøleskapet.

Da lurte jeg på om jeg skulle fyke over litt her på kjøkkenet mens kake nr. 2 kjøler seg ned.
Får besøk i neste uke og da skal vi bare kose oss og gjøre minst mulig fornuftig ; )
I gangen har min datters første sko fått plass med bildet av min far som da han var 3. Lykten har fått mose isteden for skjellene fra sommer'n. Det er fortsatt nydelig i skogen så jeg var en snartur i formiddag - løp faktisk :)
Så må dere kose dere resten av søndagen - det skal jeg også snart.

7 kommentarer:

Landcharm sa...

Ikke bare, bare å sitte her å være sulten - dette så veldig godt ut.

Hjerterom sa...

Hei :)

Nå fikk jeg lyst på kake!!
Den så god ut :)

Hadde planer om å rydde litt ute i dag vi å,men her sitter jeg ;)
Har bare kosa oss i dag...

Så koselig med de skoene :)

Lite rødt i bua ja,men det finner man andre steder ;)

Ha en fortsatt kos søndag !

Klem Siw

lavendel mio sa...

Hei!
Nå vart jeg kaffitørst:)...den rullekaken ser fole god ut:)
Så fint det var med de skoene, har mine 5 par sko til pynt rundt omkring i huset jeg og, syns det er så dekorativt:)
Håper det er greit at jeg ble fløger av bloggen din.
Ønsker deg en nydelig uke,klem Hanne:)

Guttemamma sa...

For et strålende tips,tusen takk. jeg skal på Kid!!!
Stor klem

A-mora sa...

Kaken så nydelig ut.
Det var kjempefint med mose i lykta.
Hvorfor har jeg ikke tenkt på det?hih. Har planer om en skogstur i dag,så da kan jeg plukke med meg litt mose.

Ha en fin dag

Hespe sa...

Hei, og takk for koselige ord på bloggen min :o)

Mmmmm, nå fikk jeg jommen lyst på litt "svissrull" som jeg kaller det - så kjempegodt ut!!!

Ha en deilig onsdag videre!

Hilsen fra Hildegunn

Frk. T sa...

Hei på deg!: ) Så koselige bilder, den kaken så fristende ut, yummi..

Ville bare ønske deg noen koselige dager med venninnebesøk, kos og shopping.. Hørtes herlig ut!

Klem fra meg