søndag, mars 28, 2010

Kanelsnurrer fra Lom bakeri.

Her kommer en oppskrift som jeg bare må anbefale - de blir såååå knall gode selv om hevetiden er på 1,5 + 1 time.
  • 1 kg. hvetemel
  • 1/2 l h-melk 30 gr
  • 150 gr sukker
  • 15 gr salt
  • 15 gr kardemomme (her tar jeg litt mindre)
  • 1 stort egg
  • 50 g fersk gjær
  • 150 gr. smør
Alt utenom smøret eltes i 15 min med kjøkkenmaskin.  Del opp romtemperert smør og ha i, elt ytterligere 15 min.  Heves i 1 1/2 time.  Kjevle deigen i 40x50 cm.  Smør på 125 gr. smør og strø med 125 g sukker og 2 ss kanel.  Brett deigen  1/3 inn på leiven og ta siste 1|/3 over der igjen slik at det blir 3 lag oppå hverandre.  Kjevle så ut deigen igjen til 30 x 60 cm.  Del leiven i 16 strimler og snurr + knyt.  Heves i 1 time.  Pensles med egg ev. strø på perlesukker og stekes i ovnen på 175 gr i 20 min. 

Ha en fin palmesøndag.

4 kommentarer:

Christinas låvebutikk sa...

Nam nam! De så gode ut;)
Kos dere;)

FlorasFrue sa...

mmm, takk for oppskrift! Jeg må visst sette igang med litt baking til påske jeg også - og da blir det boller her også :)

God påske!

Hjerterom sa...

Hei :)
oioi,de så knallgode ut!!!
Takk for oppskriften :)

God påske til deg og dine.

Klem Siw

www.jeanetteskreativeutbrudd.blogspot.com sa...

Mmmm, de så gode ut! Kan godt hende jeg må prøve denne oppskriften i påsken!
God påske!
Hilsen Jeanette:-)