søndag, februar 27, 2011

Peanøttkake.



God morgen.
Nå har vi bakt peanøttkake og her kommer
oppskriften som jeg lovet i går.

1 pk Ritz kjeks
350-500 gr peanøtter
*
350 gr sukker
6 eggehviter
*
2 ts bakepulver
2 ts vaniljepulver

Ritz kjeksen og peanøttene knuses/ hakkes.
Sukker og eggehvitter stivpiskes.
Ha i resten av ingrediensene.
Stekes midt i ovene på 180 gr i 25-30 min i liten langpanne el.

Topping.
100 gr smeltet smør.
200 gr kokesjokolade (lys/mørk)
6 eggeplommer
150 gr. melis.

Jeg valgte å smelte sjokoladen i vannbad og blandet deretter alt sammen. Smøret må ikke være for varmt for da skiller det seg lett.
*
Da ønsker jeg alle en riktig fin søndag, og til nye lesere - hyggelig at dere liker dere her inne hos meg.

4 kommentarer:

Maleriet fargehandel sa...

off...det er alt for mye kaker på disse interiørbloggene ;)

Britt Eva sa...

Den er knall go'
c",)

Jennys fire vegger sa...

Den hørtes god ut! Må prøves ved neste anleding. :-) Og hadde jeg bare tålt nøtter selv, er det mulig jeg hadde prøvd den i dag. :-)

Ha en fin søndag videre.
Klem Jenny

Anonym sa...

Den var kjempegod. mitt lille barnebarn på fem år koste seg masse, med to kakestykker og sa mmmmmm?Ha en fin mandag i det fine vårværet.