onsdag, mai 18, 2011

Kjøkken tips.

Hei og vel overstått 17.
Her er noen flere bilder av vårt kjøkken og noen tips for den som er
interessert. Vi valgte en stor oppvaskkum i blank stål.
Kranen er fra Hans Grothe.  Rørleggere er ikke så glad i svenskene har jeg skjønt. 
Benkeplaten er fra Kjøkkenfornyer'n og er i laminat.

 
Videre har jeg lysl under benken fra SG Armaturen, type Chef. Jeg ville ikke ha LED
og synes jeg har fått et fint glød i lyssettingen, men det kommer ikke
få godt frem på bildet. I tillegg skal det opp lyslister. Trikker'n har lagt inn X-Comfort, som er et trådløs
system.  Da dimmer jeg lyset på kjøkkenet med en bryter to vippestykker uten
å måtte trekke ekstra ledninger i tillegg.
Kjempesmart.  

 
I denne har jeg puttet all tørrvarene i - ryddig og oversiktlig.
 
Den nye ovnen måtte også innvies i dag med en ny sjokoladekake med ostekrem.
Oppskrift kommer her: 
  • 100 gr, smeltet smør (tas av varmen)
  • 200 gr mørk sjokolade, som smeltes forsiktig i smøret
  • 2 store egg piskes med
  • 1 3/4 dl sukker
  • 2 ts vaniljesukker
  • 4 ss hvetemel
Alt blandes og has i en rund form eller en 20 x 22 cm .

 
Ostekrem:
  • 125 gr kremost naturell, viskes med
  • 3 ss sukker og 
  • 1 egg
Legges i klatter opp i formen. Ta en kniv og "skjær" litt rundt på kryss og tvers
så det blander seg litt. Inn i forvarmet ovn på 175 grader, nederste rille, i 35-40 min.
Avkjøl kaken i formen på rist.

 
Topping:

  • 1 pl. kokesjokolade
  • 1 ss smør
  • 2 ss kaffe, smeltes over svak varme
Bres over kaken til slutt.  Den er knall go' og kan anbefales med eller uten is til.

 

Britt Eva

4 kommentarer:

Ruter & Hjerter sa...

Kjøkkenet var kjempe pent og praktisk!
Den kaka høstes bare såå god ut, synd jeg er på slankern,IGJEN! hehe:) men den skal nok prøves:)

Mette`s hus og hjem sa...

Hei på deg :)
Kjøkkenet ble kjempefint, likte den "skap-skuffen" veldig godt, lettvindt å holde oversikt på hva man egentlig har :))
Kaka så jo også veldig fristende ut, men bunaden var vel trang på 17 mai så jeg må nok styre unna den for nå :))

Ha en fin kveld videre
Klem Mette :)

Villa Minde sa...

Å så flott kjøkkenet er blitt! Vakkert OG praktisk, det er ikke dårlig ;o) Vasken er bare rålekker! Kaken hadde jeg heller ikke sagt nei takk til - he he ;o) Ønsker deg en flott dag! Klem fra meg

Myrullpiken sa...

Så fine bilder og tusen takk for koselig kommentar:) Deilig å få enda en eksamen unnagjort idag:)

Sees kanskje i helgen da:) Om du kommer innom med vottene:)

Klemmer fra oss<3